ZAŠTO ISPUŠTAMO VJETROVE TJ. PRDIMO

Plinovi u probavni trakt dolaze uglavnom na tri načina. 

1.gutanjem zraka (kod jela i govora) 
2.djelovanjem bakterija u crijevima 
3. difuzijom plinova iz krvi 

U želucu su dva glavna plina DUŠIK i KISIK . Oni se izbacuju kada se podrignemo ili pak prelaze u tanko crijevo s ostalim sadržajem želuca. 
Prolaskom u tanko crijevo apsorbira(upija) se mala količina tih plinova5-15%,no zato tu dolazi dosta plinova koji se izlučuju iz krvi, posebice ugljični dioksid. Tijekom dana se u crijevima nalazi 7-10 litara plinova a izluči se svega pola litre,ostalo se natrag resorbira . 

Oni koji često i puno izbacuju plinove ( narodski rečeno puno PRDE) nemaju značajno veću bakterijsku aktivnost, nego im je peristaltika u području debelog crijeva jača i većina plinova se ne stigne apsorbirati. 

Što je probavni ˝plin˝ 
Plinovi unutar probavnog sustava, koji uključuje usta, ždrijelo, jednjak, želudac, tanko i debelo crijevo, sastoje se uglavnom od bezmirisnih plinova kao što su kisik, dušik, ugljik dioksid, vodik i metan. Oni čine 99% ˝plinova˝. Manju količinu ˝plina˝ ili ˝vjetrova˝ koji se otpuštaju kroz anus i koji su odgovorni za neugodan miris čini sumpor, proizvod bakterija koje normalno žive u debelom crijevu.

Kada se vodik i metan pomiješaju nastaje eksplozivna smjesa koja širi crijeva pa osjećamo nadutost a nerijetko i bolove u trbuhu. 

Plinovi koji se otpuštaju anusom obično se nazivaju ˝vjetrovi˝;Njihov latinski naziv je flatus koji kroz anus izlazi u malim količinama 14-23 puta u tijeku dana.(to je kod ljudi koji nemaju nikakve tegobe u području želuca i crijeva) 

Kao kuriozitet navodi se podatak da je izbacivanje plinova veće na većim nadmorskim visinama (iznad 3300 metara) zbog razlika u pritisku u crijevima i okolnom zraku 

Smatra se da plinove i nadimanje češće izazivaju svježi kruh, krastavci, kupus, crveni i bijeli luk, žitarice,grah, mahune, grašak, soja,leća,jaja, masni mliječni proizvodi (šlag, sladoled) gazirana pića, umjetni zaslađivaći (sorbitol). Neprijatan miris plinova potiče od spojevi koji sadrže sumpor. Povremeno podrigivanje prije ili posije jela je normalno. Količina plina u probavnom sustavu može varirati ovisno o načinu ishrane i individualnim čimbenicima. 
Neke osobe smatraju kako otpuštaju previše vjetrova ili da puno podriguju; obje situacije mogu biti neugodne jer u našem društvu se uglavnom  društveno nepoželjne pa izazivaju prijezir  osobe koja se podrigne ili “pusti” vjetrić posebno ako je ona “mirisni.”

Ako imamo tegobe kako si pomoći? 

Pri kuhanju treba kao začin koristiti kim, anis, komorač, đumbir 
Hranu žvakati i polako , nikako ne jesti halapljivo 
Za vrijeme jela izbjegavati tekućine i nikada se natakati tekućinom. Izbjegavajte gazirana pića 

Ako imate tegobe izbjegavajte hranu koja stvara plinove (navedeno ranije) 
Izbjegavati ležanje poslije obroka 
Kada su plinovi i nadutost izraženiji u toj mjeri da izazivaju tegobe i bolove dobro je prirediti si toplu kupku ili termofor na trbuh. posebno kod djece.
Masiranje trbuha u smjeru kretanja kazaljke na satu počevši od donjeg desnog dijela trbuha prema gore,a potom ispod rebara od desno prema lijevo te se polako spuštati prema lijevo i dolje. Masaža neka traje barem 5 minuta. 
Čaj od kamilice ili nane s kimom i/ili anisom će također gotovo uvijek koristiti 
Smije li se prditi?

Smije i mora jer na taj način se oslobađamo viška plinova koji se nisu uspjeli resorbirati( upiti) u crijevima.Ipak pazite gdje i kako to činite jer mogli biste imati neugodnosti ako “sprašite” onako na nekom primanju ili na kakvoj otmjenoj fešti.


Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>