UTJECAJ ALKOHOLA NA VOŽNJU

UTJECAJ ALKOHOLA NA VOŽNJU
    U našoj kulturi je konzumiranje alkoholnih pića nešto što je društveno prihvatljivo a ne mali broj puta i poželjno,dapače ako netko ne pije na njega se PONEKAD gleda kao na ČUDAKA.
O alkoholu je puno pisano,puno se govori ali izgleda kao da nikada nije dosta jer gotovo svakodnevno smo svjedoci da se događaju teške prometne nesreće sa tragičnim posljedicama no to kao da ne dopire do mozga  onih koji sjedaju za volan pod utjecajem alkohola.
Posebno pogubna je konzumacija alkohola i lijekova ponajprije psihofarmaka,te alkohola i droga.
U tim kombinacijama su reakcije zaista nepredvidive.

Suprotno uvriježenom mišljenju da manja količina ne djeluje:

SVAKA KOLIČINA ALKOHOLA DJELUJE NA REAKCIJE ČOVJEKA

KONCENTRACIJA ALKOHOLA U KRVI

KAKO SE TO OČITUJE

0,00 – 0,50‰

OVO JE ZAKONSKI DOZVOLJENA KOLIČINA

Prvi stadij lagane OPIJENOSTIi alkoholom
Nakon  i najmanje konzumacije alkohola vozač postaje pričljiv više no što je uobičajeno (pogotovo se to vidi kod osoba koje su inaće povućene), alkohol pozitivno utječe na njegovo raspoloženje(pa mnogi popiju upravo zbog toga), osjeća se dobro, povećava mu se samopouzdanje i smanjuje osjećaj odgovornosti, slabi pozornost, postupno se narušava koordinacija pokreta i preciznost u izvođenju pokreta. Kod nekih se mogu pojaviti znakovi blaže ili jače euforije.

0,51 – 1,00‰

Drugi stadij: pripito (normalno) stanje
Karakterizira ga opća uzbuđenost, osjećaj topline, rumenilo lica, tlak je u porastu, otkucaji srca se ubrzavaju, aritmija srca je moguća. Pojavljuju se prvi znakovi alkoholne poremećenosti. Gubi se kontinuitet misli, smanjuje se samokritičnost. Javlja se osjećaj povećane sposobnosti. Raste lažna hrabrost i želja za isticanjem. Raste sklonost ignoriranja prometnih propisa. Jače se narušava koordinacija pokreta. Javljaju se problemi s percepcijom, oštrinom vida i prostornom orijentacijom. Akomodacija – adaptacija oka na promjenu intenziteta svjetlosti, produljuje se. Odluke vozača su smjelije, ponašanje slobodnije. Vozač je razdražljiv i zbog toga raste sklonost konfliktima. Nesposobnost za vožnju i rizik rastu. Sposobnosti i svijest su u velikom raskoraku, što je izuzetno opasno.

1,01 – 1,50‰

Treći stadij: jače pripito stanje
Pogoršana koncentracija za vožnju. Intelektualne funkcije vidno slabe, kao i koordinacija pokreta. Prisutna je pospanost. Snalaženje u složenim prometnim situacijama postaje problem. Znatno slabi percepcija i ne mogu se iz okružja prikupiti svi bitni vanjski podražaji. Česta je pojava nadražaja želuca i povraćanje.

1,51 – 2,50‰

Četvrti stadij: pijano stanje
Nesposobnost rasuđivanja. Koncentracija poremećena. Intelektualne funkcije vozača ozbiljno su narušene. Gubi se ravnoteža i javlja se vrtoglavica. Nesposobnost usklađivanja pokreta za vožnju i prostorna dezorijentiranost. Nestaje samokritičnost i samokontrola. Javlja se surovost i grubost prema drugima. Izraziti rizik za nastanak nesreće, jer se opasnost ne može realno uočiti. Moguć je i gubitak svijesti.

2,50 – 3,50‰

Peti stadij: teži oblik pijanstva
Ovaj stadij karakterizira teturanje i posrtanje. Poteškoće s govorom. Procjena situacije vozaču je posve onemogućena. Teško disanje, visok tlak i puls. Pojava nesvjestice i sklapanje očiju što onemogućuje vožnju. Komunikacija s takvim vozačem gotovo je nemoguća. Vidi se udvojeno, javljaju mu se halucinacija, ponašanje nije razumno, a tijek misli mu je kao između sna i jave. Vjerojatnost nastanka nesreće gotovo je sigurna.

Više od 3,50‰

Duboko nesvjesno stanje (komatozno stanje)
Nema govora o vožnji automobila. Pokreti usporeni kao u snu. Tjelesna temperatura se snižava. Ne reagira se na vanjske podražaje. Pojava hladnoga znoja. Zjenice su proširene i ne reagiraju na promjenu svjetla. Radi se zapravo o nesvjesnom stanju – komi, što može završiti smrću.

4,00‰

Donja je granica smrtonosne koncentracije alkohola u krvi

ALKOHOL UVIJEK DJELUJE NA PERCEPCIJU VOZAČA .Pada oštrina vida, vidno polje se suzuje,adaptabilnost na uvjete(poesbno svijetlo tama) su bitno smanjene.Vozač ne uočava na vrijeme stanje na prometnici,te zbog toga i kasnije reagira. S druge strane reakcije su usporene,često puta nekoordinirane  ili pogrešne pa vozač izvršava radnju koja treba biti u slijedu posljednja kao prvu i sl.a neke radnje jednostavno izostavi.

Alkohol uvelike koji puta potpuno isključuje samokritičnost u vožnji pa vozač vozi sve brže ne povezujući brzinu i mogućnost reakcija kao što se to ipak događa u normalnim okolnostima.Koordiniranje ruku i nogu je bitno narušeno.

Alkohol se razgrađuje i eliminira dosta sporo oko 0,1 promil na sat ,pa čovjeku od 1,00 promila treba 10 sati da bi metabolizirao svu količinu.Zbog toga su mnogi ljudi drugog dana mamurni,nekoordinirani.

 Kada prođe određeno vrijeme od konzumacije uvjereni su da to više nema utjecaja.U PRAVILU IMA!! jer nakon obilnijeg konzumiranja alkoholnih pića danas tek za 24 sata možemo očekivati da će se on eliminirati.

Zbog svega nevedenog AKO PIJEŠ NE VOZI,no ima onih koji kažu ; dok pijem ne vozim.

Za te bi trebao biti slogan; AKO SI PIO NEMOJ SJEDATI ZA VOLAN DOK TI SE ALKOHOL NE METABOLIZIRA  (RAZGRADI)

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>