Proljetni umor

 Prošlo je tjedan dana od kada se nalazimo i službeno u godišnjem dobu koje se naziva PROLJEĆE.

S proljećem počinje novi život,sve ono što je mirovalo ili se barem tako činilo  sada pokazuje znakove života i buđenja.Ove godine je to počelo i prije službenog dolaska proljeća jer su bili izuzetno topli dani koji su prirodu  a čovjek je dio te prirode opet po ne znam koji puta iznenadili.Nakon duga i maglovita, sumorna jesensko- zimskog perioda konačno nam  je došlo toliko očekivano proljepšanje. Unatoč veselju  i  zadovoljstvu što je ljepše, drugačije, optimističko vrijeme veliki broj ljudi se ipak ne osjeća dobro. Ono no što bi ih trebalo pokrenuti, potaknuti na aktivnosti kao da ih koči i djeluje upravo suprotno.Sve se više ljudi žali na osjećaj umora, iscrpljenosti pa i kronične nemoći pri čemu postaju bezvoljni, ništa ili malo što ih veseli,koncentracija im pada a nerijetko ih „napadaju“ iznenadna razdražljiva stanja koja i nemaju neki uzrok ili te uzroke ne možemo sa sigurnošću identificirati.

Radi se o skupu simptoma koji su posljedica oslabljene aktivnosti tijekom zimskih mjeseci, boravka u zatvorenim,često nedovoljno zračenim prostorima i svakako nedovoljnoj izloženosti sunčanim zrakama. Svi ti faktori su uvjetovali adaptaciju organizma tijekom zime a sada nagle promjene organizam ne može slijediti pogotovo ako se dešavaju brzo, skokovito, nenajavljeno.Mi smo „kodirani“ drugačije u pravilu sa sporijim ritmom i postepenim promjenama kako oko nas tako i u nama.Što se promjene oko nas događaju brže i intenzivnije to ih većina teže podnosi i sve veći broj ima smetnje sa kojima se teško „nosi“.

Ne možemo izolirati iz svoje okoline ili pak jednostavno reći; Ja ne želim proljeće nego bi odmah ljeto ili ne želim ovakve promjene nego bi nekakav „laganini“. Moramo prihvatiti oko što se zbiva u našoj okolini.Što prije prihvatimo i osvijestimo činjenicu da se promjene   zaista događaju, da mi nemamo bitnog utjecaja na njih to ćemo brže i lakše pronalaziti načine da se prilagodimo i eventualne štete smanjimo na najmanju moguću mjeri.

Ove promjene i prelazak iz jednog godišnjeg doba u drugo  teže podnose  stariji istari ljudi, osobe koje boluju od kroničnih bolesti posebno srčani bolesnici,studenti.

Jedan dio ljudi se jednostavno ljuti na te promjene i na tegobe koje ih snalaze jer valjda misle da će im tako biti lakše a zapravo čine dodatnu štetu svojem tijelu.Nikako ne treba kukati i prepustiti se čekanju makar i samo čekanje da sve to prođe dovodi do rezultata jer konačno glavnina tegoba ipak prolazi sama od sebe.

Za razliku od ovakva pasivnog stava puno je bolje da „stvari uzmemo u svoje ruke“ te da se aktivno uključimo u smanjenje tegoba i skraćivanje perioda u kojem nas te tegobe muče ili čak i onesposobljuju da budemo radno i kreativno aktivni.

Vrijeme da je se konačno (ako već niste) počnete kretati barem pola do jedan sat dnevno i to najbolje vani na svježem zraku,među ljudima.Komunicirajte sa drugima ali pri tome nastojite izbjeći sve ono što vas još više opterećuje ili čak iscrpljuje.Nikako nemojte pričati o svojim bolestima  ili svojih najbližih,nemojte o tragičnim događajima u svojem mjestu,ulici zgradi, nemojte o nedostatku novca ili ne primljenoj plači, nemojte o tome kako ovo ljeto sigurno nećete ići na more i nemojte o svemu onom negativnom sa čime vas obasipaju na svakom koraku  vašeg života.

Okrenite se jednostavno onim lijepim stvarima u svojoj okolini,uživajte u procvjetalom maslačku, novo izrasloj grančici na vrtnoj ruži, slušajte pjev ptica i pokušajte  uživati u što više od ovoga mnoštva koje vas okružuje.

Nikako ne zaboravite da uz ovu brigu  za svoje duševno stanje i uživanje  naše tijelo mora dobiti i adekvatnu hranu da bi održalo i svakako poboljšalo svoju kondiciju te bilo spremno na sve izazove koji ga očekuju.

Tu svakako treba voditi računa o redovitom i dovoljnom unosu vode (oko 2 litre)no ako se znojimo i radimo i više.Ljudi koji imaju niski ili vrlo niski tlak mogu staviti“zrnce soli“(na vršku noža, žličice ili među prstima) u vodu,ostali a pogotovo visoko tlakaši moraju naprotiv smanjiti unos soli. Treba nam adekvatna energija a nju možemo dobiti samo iz ugljikohidrata, masti i bjelančevina (alkohol koji ima znatnu energetsku sposobnost ipak izbjegavajte).Sve do sada nabrojeno nije dovoljno ili se ne može adekvatno koristiti u našem organizmu ako nema minerala i vitamina koji sudjeluju kao „pomagači“ da bi se sve što unesemo moglo iskoristit na najbolji način.Zato jedite svježe voće i povrće no  nemojte birati one egzotične vrste nego ove naše domaće za koje sigurno znamo da imamo i enzime za njihovu probavu. Orašasti plodovi, ribe, cjelovite žitarice su izvor brojnih  esencijalnih masnih kiselina, vitamina, antioksidansa i sl.Ne zaboravite Magnezij, Kalcij i Cink.

Ipak kao i inače u životu ni sa čim ne treba pretjerivati pa zato sve koristiti umjereno,.Iizlaganje suncu neka bude dozirano, obavezno koristiti sredstva  zaštite od UV zraka jer i sadašnje sunčane zrake mogu doprinijeti oštećenju kože ako ju ne štitimo.

 

Kada se izlažemo suncu  u našem tijelu se aktiviraju brojne supstance koje nas potiču.Najvažniji su melatonin koji nas koči ,usporava, uspavljuje i njegoa produkcija je veća kada nema sunca,a suprotno njemu se nalazi serotonin koji  nas potiće,“diže“ raspoloženje,  pojačava volju i još brojne druge pozitivne stvari ali i  on je direktno vezan uz sunčevu energiju.

Proljetni umor jest realitet no nemojte stajati skrštenih ruku jer ga možete umanjiti i skratiti njegovo negativno djelovanje.

Ako suviše dugo traje konzultirajte se sa svojim liječnikom jer mogu biti u “igri” i druge stvari.

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>