PJEŠAČKI PRIJELAZ- ZEBRA

 Kako je rastao promet i broj vozila na cesti bilo je nužno uvoditi neka pravila za sve sudionike u prometu.Tako su se pojavili prometni znakovi koji su obavještavali, naređivali, zabranjivali i oni se s vremenom sve više proširuju jer su i okolnosti i prometna sredstva drugačija nego prije.
Ubrzo se vidjelo, posebno u gradovima, da zbog sve večeg prometa, pješaci ne mogu sigurno prijeći sa jedne     s strane ceste-ulice na drugu pa su se događale nesreće u kojima su oni i smrtno stradavali.

 Netko se dosjetio da barem na raskrščima  treba na neki način označiti da pješaci tu prelaze sa jedne na drugu stranu te da se obavijesti vozače da na tim mjestima uspore i stanu kako bi propustili pješake.Kroz dugo vrijeme nije bio običaj i propis da vozač mora stati i propustiti  pješaka koji je nemoćniji,sporiji, nezaštićen.

Ipak s vremenom se pokazalo da zbog nedostatka propisa i davanja prednosti slabijima stradavaju ti         slabiji-pješaci upravo na mjestima koja su označena za njihov sigurniji prijelaz te je sada apsolutni prekršaj ne propustiti pješaka na pješačkom prijelazu.

Unatoč tako označenim  prijelazima mnogi pješaci se ponašaju neodgovorno i prelaze cestu gdje im se svidi i gdje oni misle da je najbolje.Ovom ponašanju pješaka nerijetko doprinose i sam smještaj pješačkih prijelaza pa tako imate  dosta često prijelaz tamo gdje se pješaci uopće ne grupiraju, gdje nemaju razloga za prijelaz na drugu stranu a tamo gdje prelaze nema označena prijelaza.

Posebni problem predstavljaju oni prijelazi koji imaju “ogromne” arhitektonske barijere a samo metar do njih je napravljena denivelacija pločnika za automobile.Nema nikakve logike ali je u velikom broju mjesta upravo tako da je sve napravljeno kako bi se udovoljilo vozilima a pješaka kao da nitko ne štiti.

To je posebno vidljivo i tragično kada na takvim obilježenom prijelazu  cestu želi prijeći invalid u kolicima, majka sa dječjim kolicima ili jednostavno starija osoba koja jedva diže nogu par centimetara.

Ima prijelaza, u nekim mjestima je to pravilo, koji su iscrtani na mjestu gdje bi pješak morao 10m ići po cesti do njega,pa 10m natrag da bi prešao cestu od samo 5-6 metara širine.Jasno je da nitko nije toliko lud da se izlaže opasnosti dolaska do takva prijelaza jer mu je daleko sigurnije prijeći ovih par metara ceste.

U nekim mjestima se prije prošlih lokalnih izbora počelo  deniveliranj rubnika na mjestu  pješačka prijelaza no nažalost  oni koji su dobili izbore su ubrzo zaboravili da bi to trebalo nastaviti.

Uskoro su nam na sreću opet izbori i ja očekujem da će se opet nekoliko prijelaza “srediti” za normalan i kultirni prijelaz.

Ako se tako nastavi svake četiri godine i ako ne bude novih prometnica i prijelaza vjerujem da do kraja ovom 21 stoljeća možemo očekivati da će skoro svi prijelazi u tim mjestima biti “po mjeri čovjeka”. Bolje ikad nego nikad.

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>