NESANICA

NESANICA

Nesanica je vjerovatno jedna od najčešćih ljudskih poteškoća pa tako sigurno nema žene ili muškarca koji ju u nekom periodu svojeg života nije iskusio. Najčešće je to kratkotrajan i bezopasan simptom koji dijelom noći ili tijekom nekoliko noći remeti san no može biti i znatno kompliciranije od samog remećenja spavanja.
San je sigurno stanje koje niti jedan čovjek ne može “zaobiči” tj. nema ljudskog bića koje bi moglo opstati bez sna .Velike su razlike u potrebi za snom no uglavnom je to od 8-10 sati spavanja.Ima ljudi kojima je dovoljno samo 2-4 sata spavanja,ali ima i onih drugih kojima treba znatno više.Nikola Tesla je bio čovjek kojemu je trebalo malo sna da bi se odmorio i nastavio sa radom .
(Vjerojatno je zato i napravio toliko elementarnih izuma bez kojih bi nam danas život bio nezamisliv).
Ako čovjek ne spava 3-5 dana slika svijeta oko njega pa i slike o njemu samom se počinju iskrivljavati postaju nejasne,često puta stanje liči na akutno psihotično zbivanje.
Zbog toga nesanicu ne treba olako shvatiti posebice ako se pojavljuje često ili je prisutna kroz dulje vremensko razdoblje.
Najčešći uzroci kroničnih nesanica su; Anksiozni poremećaj, Depresivni poremećaj, Schizofrenija, Akutni i kronični moždani sindrom,Zlouporaba alkohola i droga,no isto tako nesanicu mogu uzrokovati mnogi lijekovi koje ljudi uzimaju zbog raznih tegoba.

Nesanicu treba pokušati rješavati ponjaprije tzv. Higijenom spavanja kao na primjer
1. Lijeganje (ako je ikako moguće) uvijek u približno isto vrijeme
2. Micanje TV iz spavaće sobe jer razbuđuje a ne uspavljuje kako mnogi vjeruju
3. Šetnja ili boravak na zraku u većernjim satima
5. Izbjegavanje obroka iza 19-20 sati uveće pogotovo teške hrane
6. Izbjegavanje veće količine tekućine posebno alkohola u većernjim satima
7. Izbjegavanje kave i drugih stimulativnih sredstava u kasnim popodnevnim i većernjim satima
8. Rješavanje problema na poslu i u kući sa osobama koje ih mogu riješiti ili ublažiti
9.Postepeno smanjivanje intenziteta svijetla u prostoriji gdje se spava
10. Nježno šaputanje na jastuku sa dragom osobom (što češće)

Ima još mnogo toga no ako koristite barem 3-5 savjeta mnogih nesanica će nastati.
Ipak ima nesanica koje su “dublje” i zahtijevaju medikamentoznu terapiju.
Nemojte se sami upuštati u uzimanje lijekova “zato jer to pomaže susjedi, mami,. prijateljici!” nego se obratite svojem obiteljskom liječniku.Ako vam ni ovo neće pomoći onda vam nema druge nego se obratiti psihijatru .
Nije to sramota zar ne?? (ili samo ja tako mislim)

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>