IZAĐITE NA SUNCE

 

U vodi je kažu nastao život no izvor života je nesumnjivo sunce. Tijekom jeseni i zime koja kalendarski još uvijek traje  u pravilu je manjak sunčanih dana i manjak  pozitivnog djelovanja sunca na sveukupni život na zemlji pa stoga  i na ljude.Ova zima nije bila suviše dugo hladna,”opaka” ali je zato bila izuzetno dosadna, sa dugim nizovima dana bez i jedne zrake sunca,sa maglom, niskom naoblakom i jako skraćenim danom

Život  je pokazao da nedostatak sunca dovodi do brojnih promjena u ljudskom tijelu,poput:

  • Promjene apetita, posebno neodoljiva žudnja za slatkišima,
  • Neki ljudi su skloni debljanju
  • Spavanje se remeti pa neki pate od nesanica(veći broj) a neki pak bi samo ležali i spavali,
  • Dolazi do izbjegavanja društvenih interakcija,izbjegavanja druženja (tu se često racionalizira pa sami sebe uvjeravamo kako nam je bolje da ne idemo među ljude; jer su viroze,te općenito mogućnost širenja kapljičnih infekcija)
  • Mnogi se žale na teškoće  koncentracije,
  • Ne mali broj ljudi je u tom periodu pojačano razdražljiv,
  • Dolazi do zamorljivosti makar osoba puno manje radi nego tijekom ostalog dijela godine te ima osjećaj da „gubi“ energiju ,a s druge strane nikako ju ne može nadoknaditi.

Zapažanje o promjenama raspoloženja i ponašanja, koje su ljudi iskustveno prenosili sa generacije na generaciju su potvrdila brojna istraživanja.

 

Utvrđenom je da čak 10-20% svjetskog stanovništva pati od poremećaja koje se može s dosta velikom sigurnošću vezati uz nedostatak sunca.

Stanovnici  Aljaske, Skandinaviskih zemalja i Kanade za vrijeme polarnih noći u velikom broju „oboljevaju“ od sezonske depresije kako se naziva taj poremečaj. Uzrok je nesumnjivo nedostatak sunčeve svijetlosti  koji dovodi do promjene hormona.

Nema li dovoljno svijetla endokrina žlijezda epifiza to registrira i potakne stvaranje hormona melatonina koji potiče usporavanje životnih procesa i mirovanje organizma pa dokle god imamo višak ovog hormona nema adekvatne pokretljivosti i aktivnosti. Tu svakako treba napomenuti da je melatonin  i ravnoteži sa serotoninom.Povećanjem  količine melatonina smanjuje de količina serotonina a on nas pokreće, daje nam životnu energiju .

Ako organizam registrira dugotrajni mrak drži nivo melatonina visokim i ljudi su inaktivni.

Ovome treba dodati i izuzetno važno djelovanje vitamina D koji je uz regulaciju izgradnje koštanog sustava  neizmjerno važan i za imunitet. Znamo da se D vitamin unosi u organizam kao provitamin i da  čovjek treba biti izložen suncu da bi se ovaj pretvorio u vitamin D. Zato tokom zimskih mjeseci i pada otpornost organizma  a  više mehanizama djeluje na njegovo slabljenje.

Izlaganje suncu pa samo i na kratko vrijeme bez ikakvih lijekova  dovodi do poboljšanja kod velikog broja ljudi koji pate od ovakvog zimskog poremećaja raspoloženja.

 Bitno je da izađete van zatvorena prostora no ne treba zaboraviti da višesatno izlaganje i ovakvom suncu može djelovati na kožu pa se svakako zaštitite adekvatnim sredstvima.

 

Isto tako  kada je moguće razmaknite zastore na vašim prozorima da vam sunce uđe kroz prozorčić i da vas obasja  te unese radost u vaš život.

Znam da su sunčane naočale vrlo važan i moćan modni detalj pa ih neki nataknu na glavu i za oblačnog vremena samo da bi sebi i okolini bili dopadljivi (barem tako misle). Nemojte ih koristiti ako ste iole skloni promjenama raspoloženja ovoga tipa.I bez njih ste dovoljno dopadljivi no sa njima često puta postajete sumorni, razdražljivi i depresivni.Vi svojem mozgu umjetno stvarate noć i on sasvim normalno kao poslušni organ na to reagira kako  je programiran,stvaranjem melatonina.

U ovo vrijeme je potrebno uzimati i veće količine voća i povrća a niti dodaci prehrani nisu na odmet.

Uzimanje vitamina grupe B, selen, beta karoten, željezo, magnezij je svakako korisno no budite umjereni jer prevelike količine mogu imati negativni učinak.

Izađite na sunce jer nikakav lijek vam ne može zamijeniti njegovo blagotvorno i zdravo djelovanje. Kako će se rasti njegova jačina koristite ga ujutro i uveće a sredinu dana ipak izbjegavajte jer ni tu ne treba pretjerivati.

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>